sobota, 22 marca 2014

Na ratunek naszym włosom!

Pewnie większość z nas chciałaby mieć piękne, zdrowe włosy do pasa, jednak nie zawsze udaje nam się osiągnąć 100% efekt. Ja z moimi włosami mam siedem światów. Parę lat temu okropnie się przetłuszczały, w ogóle nie dało się ich rozczesać. Potem stały się 'idealne', były naprawdę długie i mocne, jednak nie podobał mi się mój naturalny kolor i  od ok.roku farbuję włosy, miałam stać się ciemną blondynką, jednak moje włosy mają za mocny barwnik i farby sprawiają,że są całkiem ładne, ale mają rudy odcień, na rozjaśniacz chyba się nie zdecyduję, bo bardzo się o nie obawiam. Od kwietnia 2013 bardzo często je prostowałam/ kręciłam, przez co końcówki zaczęły mi się tak łamać, że straciłam ok.5-6 cm...
Teraz zaczynami regeneracje! 
Jest wiele sposób, lecz każdy ma inną strukturę włosów i nie wszystkie podziałają. Możemy stosować zabiegi u fryzjerek czy też nasze stare domowe sposoby. Raczej polecam to drugie:) 
-Starajmy się nie suszyć włosów gorącym powietrzem tylko chłodnym - niektóre suszarki mają taką opcję. Nie mówię o totalnym odrzuceniu suszarek, bo wiem ze swojego przykładu, że jeśli nie wysuszę włosów to po wyschnięciu są one TŁUSTE. Chyba, że wasze włosy tak nie reagują, to wtedy suszka leci do kosza!
- Polecam picie naparu z pokrzywy i skrzypu. Znajdziecie je m.in w aptece, u mnie jedno opakowanie kosztuje ok.5 zł (przeważnie po 20 torebeczek), najlepiej pić dwa razy dziennie. Słyszałam, że po miesiącu włosy mogą być nawet o 5 cm dłuższe. Najlepiej robić z miesięcznymi przerwami :) 
- Picie 1/4 kostki drożdży rozpuszczonych w wodzie. Ja chyba tego sposoby nie wypróbuje, bo troszeczkę mnie to odpycha. Podobno skuteczna, jednak w którymś tygodniu na twarzy mogą pojawić się wypryski, jeśli nie zejdą one po jakimś czasie, należy zrezygnować z kuracji. Do napoju można dodać troszkę cukru, by lepiej smakował.

-Czas na maseczki do włosów - to raczej mój ulubiony i sprawdzony sposób:
Do włosów suchych - połącz żółtko z skokiem z cytryn i olejkiem rycynowym - należy trzymać na głowie od 30 min do 2- 3 godzin przed umyciem. 
Jeśli włosy są przesuszone użyj majonezu, jajek i octu winnego. Pozostaw na 10 min.
-Włosy zniszczone - przygotuj 5 liści aloesu i zmiksuj  z 1 łyżką miodu naturalnego oraz 1/3 szklanki ciepłej wody i 2 łyżkami oliwy z oliwek. Tak przygotowaną maskę nałóż na włosy i skórę głowy. Owiń włosy folią oraz ręcznikiem  i potrzymaj pół godziny.
- Jeśli chcecie spróbować czego z procentami to oto maseczka z piwa:  przepis - 1/4 szklanki piwa mieszamy z żółtkiem. Papkę nakładamy na umyte włosy i spłukujemy po upływie 15 minut. Ma działanie wzmacniające słabe i łamliwe włosy. - jeśli już próbowałyście dajcie znać, jak działa :) 
- Mleczna kąpiel -Na umyte włosy nałóż 1/4 szklanki pełnotłustego mleka. Po około 20 minutach spłucz włosy obficie wodą - najlepiej chłodną. Stosuj raz w tygodniu. 

Czego nie robić z naturalnie prostymi włosami? - PROSTYCH WŁOSÓW NIE CZESZEMY OD RAZU PO MYCIU, DOPIERO PO WYSUSZENIU. 
Czego nie robić z naturalnie kręconymi włosami?- WŁOSY KRĘCONE CZESZEMY OD RAZU PO UMYCIU. 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz